Zrušili vám let? Letenky ani palubní vstupenky nevyhazujte!

Dojde-li v letecké dopravě ke zrušení letu, jednou z věcí, kterou by měl letecký dopravce zajistit, je náhradní let. Pokud by náhradní let odlétal až druhý den, měly by pak aerolinky cestujícímu zařídit i nocleh v hotelu a dopravu mezi letištěm a hotelem. Jde o tzv. poskytnutí péče a upravuje ho Evropské nařízení 261/2004. Další péče, kterou by měl dopravce dále poskytnout je občerstvení, které je úměrné době čekání a dva telefonní hovory, nebo emaily zdarma.

Když vám tedy dopravce zařídí náhradní let, co s původní letenkou? My rozhodně doporučujeme ji nevyhazovat. Hodit se vám bude zejména v situaci, kdy váš let byl zrušen vinou dopravce – v takovém případě je dost možné, že máte nárok na finanční kompenzaci! K získání odškodnění je dále nutné, aby cestující do cíle dorazil minimálně o tři hodiny později a aby šlo o let operovaný dopravcem, sídlícím v EU, nebo o let, který startoval z letiště na území EU. Pro vymáhání finanční kompenzace je třeba mít právě letenku, může být i elektronická. Nemá-li cestující letenku, může si vyžádat její kopii, či ji dohledá v emailu, pokud si ji zařizoval online, nebo mu stejnou službu prokáže palubní vstupenka – tu rozhodně nevyhazujte, protože její kopii už nedostanete! V poslední době navíc začaly soudy požadovat doložení palubních vstupenek z náhradních letů i z letů zpožděných, tedy čím více dokladů z letu budete mít, tím lépe.

2018-05-02T11:23:40+00:00